חיסכון – האם משתלם לחסוך בתקופות קשות?

תוכן עניינים

תקופות קשות מבחינה ביטחונית ומבחינה כלכלית, מעלות לא פעם את השאלה, מהי התנהלות כלכלית נכונה בעת הזאת. באופן טבעי, תקופה כזו יוצרת אי וודאות לגבי ההווה אך גם לגבי העתיד. אי וודאות תמיד מעלה חששות ויוצרת מתחים ופחדים, שמא נצליח לעבור את התקופה ולהסתדר והאם אנחנו פועלים בצורה נכונה.

אחת השאלות שאנחנו נשאל את עצמנו, למשל, היא האם משתלם בתקופה קשה להמשיך ולחסוך כסף או שמוטב לנו לעצור הכל, להשתמש במה שעומד לרשותנו כעת. גישה כזו, לא חושבת מה יהיה מחר אלא כיצד נסתדר היום.

הרעיון של תוכנית חיסכון הוא "לחסוך היום בשביל מחר". כלומר, יש לנו היום אפשרות כלכלית לחסוך, אז במקום להוציא כסף ולחשוב רק על מה שאנחנו צריכים כעת, נפקיד כסף לתוכנית חיסכון ונחשוב על המחר. כיצד ניעזר בו לצרכים עתידיים. בתקופה קשה, זה בעייתי לחשוב מה יהיה מחר, מאחר ואנחנו עסוקים בשאלות מה נעשה היום. אך עדיין יהיה נכון מצידנו לברר את השאלה, האם משתלם להמשיך ולחסוך גם בתקופה כזו.

 

מדוע חשוב להמשיך ולחסוך?

אם הרעיון של תוכנית חיסכון היא "לחסוך היום בשביל מחר" ואנחנו נמצאים בתקופה בעייתית מבחינה כלכלית וביטחונית (שלרוב משפיעה גם על המצב הכלכלי), אזי שעלינו לקחת בחשבון, גם אחרי שהתקופה הזאת תחלוף עדיין ייקח זמן עד שנתאושש לגמרי ונוכל לחזור לפעילות כלכלית סדירה.

לוקח לשוק הרבה זמן להתאזן ולחזור לעצמו. זה יכול לקחת מספר חודשים ולעיתים אפילו מספר שנים. אז אם אנחנו נבזבז עכשיו את כל מה שעומד לרשותנו ולא נחסוך, אזי ייתכן מאוד שבעתיד הקרוב, גם אחרי שהתקופה הקשה לכאורה תחלוף, אנחנו עדיין נתמודד עם קשיים ונהיה במצב לא יותר טוב.

לכן הפתרון המשתלם ביותר, הוא לחפש דרכים כיצד להמשיך ולחסוך, גם אם זה אומר שנצטרך לקצץ בהוצאות באופן משמעותי או לחסוך סכומי כסף קטנים יותר ממה שהתרגלנו עד כה. זה יכול לעזור לנו בהיבטים שונים ולכן מוטב לא לוותר על האופציה הזאת.

 

איך בוחרים תוכנית חיסכון בצורה נכונה?

ישנן מספר נקודות שיכולות להשפיע על בחירת תוכנית חיסכון:

ראשית, יש לבדוק האם מדובר בחיסכון קצר או ארוך טווח. כלומר, האם מדובר בתוכנית חיסכון לחודשים או לשנים.

שנית, יש לבדוק איזו ריבית מקבלים על התוכנית ועל פי מה היא נקבעת. צריך לשים לב מה הריבית בשוק, האם הריבית המוצעת לנו צמודה למדד ועוד.

שלישית, יש לבחון את תנאי התוכנית, הן מבחינת סכומי הפקדה מינימאליים, הן מבחינת נקודות יציאה וכל תנאי אחר שיכול להשפיע על אופי החיסכון בתוכנית.

ארבע, לפני שבוחרים תוכנית, חשוב לבדוק הוצאות והכנסות, ולקבוע סכום סביר אותו נוכל להפקיד מדי חודש בתוכנית מבלי שייגרם לנו נזק לחשבון ההוצאות, ומנגד, נוכל באמת לצבור, בסופו של דבר, סכום משמעותי בתוכנית.

חיסכון

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

תרבות, בידור ופנאי לגיל השלישי

מי אמר שבגיל השלישי אי אפשר להנות ולחיות כמו צעירים ברוח ובנפש? היום יותר מתמיד גמלאים רבים מחפשים אחר בילוים, ריגושים, וחוויות מעשירות חדשות. לאחר

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

לחוות את הריגוש של אירועי חברה בתל אביב

דמיינו שאתם הולכים ברחובות הומים, מרגישים את הדופק של עיר דינמית, שואפים ניחוחות של שוק תוסס, ומוקסמים מנופי חוף מרהיבים – ברוכים הבאים לסצנה התוססת

תרבות, בידור ופנאי לגיל השלישי

מי אמר שבגיל השלישי אי אפשר להנות ולחיות כמו צעירים ברוח ובנפש? היום יותר מתמיד גמלאים רבים מחפשים אחר בילוים, ריגושים, וחוויות מעשירות חדשות. לאחר